Vi oplever tekniske problemer med nogle af vores fagsystemer
Derfor kan vi ikke svare på visse sagsrelaterede spørgsmål lige nu.
Dit opkald bliver besvaret af Kundebetjening, som vejleder generelt om love og regler inden for vores fagområder, men sagsbehandler ikke din konkrete sag.
Sådan navigerer du i vores telefonmenu
Når du ringer til Færdselsstyrelsen, vil du blive mødt af en menu, hvor du skal vælge den mulighed, der passer bedst til dit ærinde. Det hjælper os med at give dig en hurtigere og mere effektiv service.
Vi anbefaler, at du har relevante oplysninger klar, når du ringer, så vi bedst muligt kan hjælpe dig.
| Mandag: | 9.00 - 14.00 |
| Tirsdag: | 9.00 - 14.00 |
| Onsdag: | Lukket |
| Torsdag: | 9.00 - 14.00 |
| Fredag: | 9.00 - 12.00 |
Hvis din henvendelse omhandler en specifik sag eller indeholder personlige oplysninger anbefaler vi, at du skriver til os gennem Digital Post eller Virk.dk (log på herunder).
| Skærtorsdag | Torsdag | 17. april |
| Langfredag | Fredag | 18. april |
| 2. påskedag | Mandag | 21. april |
| Kr. Himmelfartsdag | Torsdag- fredag |
29.- 30. maj |
| Grundlovsdag | Torsdag | 5. juni |
| 2. pinsedag | Mandag | 9. juni |
| Jul og nytår | Onsdag- torsdag |
24. december 1. januar |
Færdselsstyrelsens Kundebetjening tager telefonen, når du ringer. Medarbejderne i Kundebetjening kan vejlede og guide dig til informationer på hjemmesiden, men de behandler ikke din sag
Vi får mange opkald, og på visse tidspunkter af dagen og ugen er der rigtig mange, der ringer. Derfor kan du opleve ventetid, selv om vi har mange medarbejdere ved telefonerne. Ventetiden afhænger også af, hvor mange opkald vi får, og hvor længe de enkelte samtaler varer.
Sagsbehandlingstiden vil variere fra sag til sag. Færdselsstyrelsen kan derfor ikke svare på, hvor lang tid behandlingen af netop din sag vil tage, da alle sager i Færdselsstyrelsen behandles individuelt ud fra den konkrete situation.
Vi vil i stedet for derfor opfordre dig til at holde øje med Digital Post.
Du kan holde dig orienteret om de aktuelle, estimerede sagsbehandlingstider for kørekortområdet her:
Gå til sagsbehandlingstider for kørekort
Når offentlige myndigheder sender Digital Post til dig, er det dit ansvar at huske at tjekke din Digitale Post. Du kan få besked i din almindelig e-mail-postkasse eller via SMS, når der er ny Digital Post til dig.
Du læser din Digitale Post fra det offentlige enten på borger.dk eller virk.dk, alt efter om du er borger eller en virksomhed. Begge modtagertyper kan også læse Digital Post på e-boks.dk. Log ind med enten dit private MitID eller dit medarbejder MitID.
Vi benytter os af digital kommunikation og digitale blanketter gennem Statens aftaler, som håndteres af 3. part. Oplever du fejl og tekniske problemer med fx eBoks, er det ikke systemer, som Færdselsstyrelsen har adgang til eller mulighed for at yde support på. I stedet beder vi dig rette henvendelse direkte til udbyderne herunder: